BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, March 5, 2009

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEPUTERAAN NABI SAW

Mari kita renungkan adakah kita yang menyambut Hari Keputeraan Nabi SAW benar2 ikhlas dalam hati kita atau sekadar mengikut-ikut... atau sekadar budaya?

Cinta kita cinta yang asli dan setia atau cinta yang sebenarnya bukan lahir dari hati....

Bayangkan bagaimana Abu Jahal dan Abu Lahab mendapat perkhabaran tentang kelahiran Nabi SAW, merekalah orang yang paling gembira. Sehingga Tsuyaibah hamba Abu Lahab yang membawa perkhabaran kepadanya terus dimerdekakan hanya kerana Tsuyaibah membawa berita gembira kepadanya.

Abu Jahal dan Abu Lahab masing2 menyembelih 100 ekor kambing setiap seorang semata-mata meraikan kelahiran Nabi SAW. Namun bila Nabi dibenci hanya kerana menyebarkan agama Islam dan menggugat kedudukannya di bangsa Quraisy.... Abu Jahal dan Abu Lahad bapa saudara sendiri Nabi menawarkan dengan 100 ekor unta bagi sesiapa yang dapat menangkap Nabi hidup atau pun mati....

Di awal kelahirannya 100 ekor kambing ....tanda cintanya tetapi bila benci tanda bencinya mereka menawarkan 100 ekor unta yang lebih besar nilainya hanya kerana ingin menghapuskan orang pernah disayangi dulu.

Persoalannya .....kita yang baru tumbangkan 1 ekor kambing sudah berani melawan sunnah mempertikai hadis-hadis Nabi SAW sehingga ada yang mengatakan bahawa hadis Nabi tidak sesuai untuk zaman ini.

0 comments: