BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, March 28, 2009

CERAMAH MAULIDUR RASUL DI KOLEJ ANGGERIK UITM

Alhamdulillah pada hari Rabu 25.03.09 saya dijemput berceramah sempena Majlis Sambutan Maulidur Rasul SAW di Kolej Anggerik UiTM Shah Alam.

Majlis ini dihadiri oleh pelajar-pelajar puteri Kolej Anggerik, teringat semasa ceramah di Iskandariah Mesir yang semua pelajarnya terdiri dari pelajar perempuan. Kalau di Iskandariah dulu ingat lagi boleh berulang dari Kaherah yang jauhnya hampir 300 km. Bertolak petang dari Kaherah sampai di Iskandariah jam 8 malam terus ceramah dan kembali ke Kaherah jam 10 malam. Tapi bila agak malas untuk memenuhi jemputan ceramah yang agak jauh, teringat dulu di Mesir semua boleh, tak jadi malas.

Malam itu di UiTM, saya diberikan tajuk "Cinta Insan Teragung". Majlis ini adalah anjuran Institut Kefahaman Islam UiTM (CITU) telah dihadiri oleh para Pegawai Pembangunan Pelajar. Saya telah membawakan sejarah atau bukti bagaimana Rasulullah terlalu sayang kepada umatnya, apa yang buat saya terharu ialah terdapat beberapa pelajar menangis kerana tersentuh dengan ceramah saya yang menyingkap kisah Nabi SAW dalam memperjuangkan Islam demi umatnya.

Kali kedua berceramah di UiTM Shah Alam..... UiTM memang best.

0 comments: