BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, March 18, 2010

Bengang

Hari Sabtu yang lepas satu kejadian memalukan terlah berlaku. Saya hadir ke sebuah Surau di Putra Bestari, Putra Height untuk memberikan kuliah Maghrib. Dengan lengkap jubah dan serban serta kitab saya melangkah dengan penuh yakin masuk ke dalam surau, tiba-tiba terpandang di papan kenyataan di luar suaru bahawa malam ini ust. Baharuddin. Saya pun masuklah ke dalam surau sebab perkara pernah juga berlaku nama di luar dan nama di papan kenyataan dalam nama saya.

Belum sempat duduk saya di datangi pengerusi Surau mengatakan bahawa malam ni bukan jadual saya, dia kata "Ustaz! Ustaz punya jadual sabtu minggu depan". "Malam ni Ustaz lain" saya dengan tenang menjawab " ye ke ? tak pe lah saya solat Maghrib dan lepas solat Sunat saya beredar kebetulan malam tu memang ada main badminton di USJ23. Saya sebenarnya luar jubah tapi dalam tracksuit dan t-shirt memang nak main pun lepas kuliah maghrib ni.

Yang sedapnya nak dijadikan cerita, para jemaah sedang wirid...saya bangun solat sunat cepat2 takut orang perasan saya nak balik...lepas solat sunat saya pun bergegas balik apa yang malangnya saya tersarung selipar orang lain dan bawak balik sesampai di rumah baru perasan selipar orang yang saya pakai.....haiii satu kerja lagi nak pulangkan pada tuannya. Nampaknya malam sabtu ni saya terpaksa buat pengumuman selipar siapa yang saya ambil.... hehehe bengang!

Tapi tak pe kira fare & square sebab saya pernah terkena...saya sebenarnya ada kuliah di kampung di Masjid Benut setiap kali saya balik kg... bila malam lepas Isyak Imam jumpa saya..."esok Ustaz boleh bagi kuliah subuh tak? saya jawab "boleh Insya Allah". Keesokan harinya saya datang dengan ilmu dikepala yang saya dah plan nak cakap apa pagi ni...tiba2 baru nak bangun je seorang ustaz bangun dah duduk di kerusi penceramah... Imam dan pengerusi Masjid saling berpandangan dengan saya.....saya beri isyarat tak pe...tak pe biarkan... tiba2 saya pulak hampir buat kat orang....baik sikit saya sebab tak sempat duduk lagi di kerusi penceramah kalau dah duduk tu beribu kali bengangnya ...

Itu sahaja nak kongsi dengan semua ....saya percaya kawan2 di kalangan ustaz pun sama pernah kena macam saya .....


Aljauhari
Shah Alam.

3 comments:

ulatcomel said...

ana pun pernah kena syeikh... tahu perasaan macam mana..

Ustaz Amin said...

silap, terpakai email orang sebelum, ana pun pernah kena macam tu..

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI