BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, October 4, 2009

Kejutan di Kuliah Subuh

Pada pagi sabtu yang lepas saya menyampaikan Kuliah Minggguan saya di Surau Al-Madaniah USJ 18 Subang Jaya, ini merupakan kuliah mingguan saya. Setelah lama bercuti sepanjang bulan Ramadhan yang lalu pagi tersebut sambungan kelas lalu.

Lebih kurang 10 minit saya memulakan kuliah saya tiba2 datang seorang lelaki berbangsa cina berseluar pendek diluar surau mengangkat tangan kepada saya yang sedang berkata2, saya pun membalasnya dengan senyuman.

Pada mulanya saya agak terkejut kerana telahan pertama saya ialah mungkin dia tidak berpuas hati dengan apa yang saya perkatakan sebab di awal kuliah saya memulakan dengan menyentuh tentang agama kristian. Pada anggapan saya dia marah kerana memperkatakan agamanya. Saya agak terganggu dan mula gagap bukan takut tapi menunggu apa tindakan beliau seterusnya.

Tiba2 dia masuk ke dalam surau dan duduk di dalam ruang solat dengan berseluar pendek. Dengan khusyuk mendengar apa yang saya perkatakan kekadang mengangguk seolah2 mendengar dnegan teliti. Kecoh jawatankuasa surau terkejut sebab seorang yang bukan Islam masuk ke dalam kawasan ibadah suci orang Islam. Tindakan bijak S/U Surau mengambil kain dan menyuruhnya memakai kain tersebut. Dia pun memakainya dan terus mendengar dengan khusyuk.

Rupa2nya dia sedang mendalami agama Islam. Dia duduk mendengar kuliah saya itu sebenarnya ikhlas mendalami Islam.

Setelah selesai kuliah saya menemuinya dan bersalaman dengannya. Dia memuji saya "Good Speech" katanya. Saya mengucapkan tahniah kepadanya.

Alhamdulillah saya doakan dia akan memeluk agama suci ini. Moga Allah membuka pintu hatinya untuk menerima hidayah Allah.



Al-Faqir Ila Allah,

Al-Jauhari
3.50 pm
Shah Alam.

0 comments: